Obnavljanje/punjenje klime

Auto klima zahtjeva redovito održavanje, a jedna od bitnih stvari je i obnavljanje tj. punjenje klime sredstvom za hlađenje.

Klima uređaj je mnogo složeniji i zahtjevniji uređaj nego što se to možda čini na prvi pogled. Većina vozača ne koristi klimu tijekom cijele godine, pa se često događa da kompresor nema dovoljno ulja i plina. Brujanje i mijenjanje zvuka u radu klime je pouzdan znak da sa uređajem nešto nije u redu.

Naime, rashladna tekućina je precizno određena smjesa plina i ulja tako da se, prilikom curenja smijese iz sustava, pored plina gubi i ulje, zbog čijeg nedostatka strada najskuplji dio cjelokupnog sustema - kompresor. On  uzrokuje daljnja oštećenja na sustavu: na pročistaču, sušaču, te ekspanzionom ventilu, pa se na kraju stvara potreba za popravkom cijelog sustava. Samo ispuštanje rashladne tekućine vozač nije u mogućnosti primijetiti, zbog čega je preporučljivo redovno servisirati klimu. Optimalna klimatizacija može se ostvariti samo ako svi dijelovi i sklopovi klime usklađeno funkcioniraju. Skupe kvarove moguće je izbeći i redovnim korištenjem klime. Potrebno ju je uključivati tijekom cijele godine jednom tjedno na pet minuta, pa i zimi, kada može pomoći pri efikasnijem odmagljivanju stakala.

Dopunjavanje klime plinom može biti rizično, pogotovo ako se obavlja nestručno!

POSTUPAK PUNJENJA:

Uz pomoć uređaja potrebno je iz klima sustava izvuči stari plin (i ulje). Nakon toga sustav se  vakuumira otprilike 20-30 minuta. Proces vakuumiranja izuzetno je važan jer se tako iz sustava u potpunosti izvlači zaostali plin, vlaga i nečistoće. Važno je tijekom vakuumiranja provjeriti da se podtlak u sustavu ne mijenja, čime se provjerava nepropusnost sustava (kod ovog tlaka!).

Izvučeni plin i ulje se pročišćavaju (recikliraju), vračaju u sustav, a uređaj dodaje onoliko plina i ulja koliko nedostaje za određeni tip vozila. Važno je također dodati posebnu fluorescentnu boju koja ne šteti sustavu, a pomaže u traženju kvara ako sustav počne gubiti plin.

Osim što će klima sada bolje hladiti, kompresor će biti dobro podmazivan, a sustav očišćen od vlage i nečistoća koje bi  mogle prouzročiti skupe kvarove!

Treba napomenuti da kontrola nepropusnosti sustava tijekom vakuumiranja ne garantira nepropusnost tijekom rada (nakon nekoliko dana, tjedana, mjeseci...).  Za to postoje dva razloga: prvo, tlakovi u sustavu za vrijeme rada su veći nego tlakovi vakuumiranja; drugo: neki dijelovi sustava početi će propuštati plin tek nakon par dana, tjedana ili mjeseci). To je nemoguće predvidjeti, ali je zato dobro obogatiti plin fluorescentnom bojom!